Salbatierra
egun ey dago tristeric
oyta dabela
eguiten asco negarric
çerren jarri da
guztia destruiduric
ez da gueratu
barruan ese galantic
çerca çabaloc
jarri ey dira bacarric
oy onezquero
ez da mercatu bearric
apain çe bedi
oyta donçella galantic
erraz daoque
Araba lutoz jançiric
ez ara eroan
barrundiarra frutaric
Nafarroaric
jasi çe bidi gararric
Salbaterrarrac
ez eguin barriz justaric
erraz çaozque
oy ondo gaztigaturic
jaun çerucoac
onela permitiduric
Ezin esan dot
egon bear dot exilic
flaquezeonen
estit emayten lecuric
balia bequit
oy badot adisquideric
yfini nagui
oy arren esporçaduric
conta deçadan
dolorez asco coitaric
ez daquienac
daoçen abisaduric
asi gura dot
nançuçu çaoz exilic
mila ta bosteun
urte alcarri erançi
yrurogueta
lau gueiago ganeti
da jaio çala
jaun çerucoa justoric
abuztu ylac
egun bat cunpliçacaric
oyta jagui çan
su ori utra fortiçic
Salbaterragaz
andiro enojaduric
portaleetan
comiençua arturic
oyta erre dau
Jan Doneanez calteric
canpaac bere
chapitelegaz arturic
bobedaxeoc
ychi dau euroc bacarric
çerren ez dago
norc socorridu jenteric
çerren eoçen
içurriteaz urtenic
ifini dave
oy eta asco penaric
comarcaetan
ara balloa giçonic
çerren eoçen
larrin guztiac beteric
persona ascoz
yçurriagaz gaxoric
oy jente asco
egoan pare bagaric
ara beguira
oy eçin socorriduric
su ori barriz
oy beti sobervioric
ez eucala
bapere piadaderic
yçurridunac
asco eucaen llanturic
norc bereari
oy ezin cobru emunic
Etorri dira
oy barri onoc ençunic
comarcaetan
eoçenoc rrecogiduric
oyta levela
eguiten asco negarric
çerren ecusten
even guztia galduric
galduric eta
suorrec abrasaduric
emun al baga
bapere rremedioric
al eguienac
esporçuz animaduric
ateraetan
asi çirean tristeric
aziendea
dolorez contu bagaric
andioc barriz
utra negoçiaduric
euren eseac
oy eçin defendiduric
ala galdu çan
lecuau desastraduric
enparaçaca
ese bat baiçe besteric
asco erre da
barruan joia galantic
bay gueiago
oy asco arca gariric
ascoc dauco
bioça ondo erreric
Euguico bere
secula osaçaric
eucaiteco
asco da errazoaric
çerren eguin da
oy asco calte andiric
guraso asco
jarri da ume bagaric
umeac bere
oyta guraso bagaric
asco dabilça
cureldo desterraduric
norc bere ese
apaindurean urtenic
oyta dabela
ecusten asco penaric
çerren ez daucae
nun paseadu caleric
ez gueiago
erregalozco tendaric
ez gueiago
alcate rregimenturic
jaunac dabela
oy asco gueraçiaric
biçi garean
guztioc rrecojiduric
oy ez cargadu
norc bere conçençiaric
jaunac ez digun
oyta gaztigu besteric
ez ynor eguin
Ez gueiago
conçençiazco traturic
ez erabila
derecho baga auçiric
eroan ustez
ynori aziendaric
çe eucaiqueçu
yñogaz ynjuriaric
proximoari
ez eguin agravioric
acorda çatez
çaoça yraçarric
Salbaterrai
ez artu soberviaric
çerren dacusu
oy asco profeçiaric
jaun çerucoac
çuri bidaldu jaguinic
adietaco
badeçu miramenturic
ez consentidu
çeure lurrean gaxtoric
rregimentua
yfinçu abisaduric
ez daguiala
bide ez daben gauçaric
oy dafinela
rrepubliquea garbiric
bazterroc bere
oy ondo gobernaduric
beguirauçu
ez eguin beste gauçaric
ffin
domingo, 22 de noviembre de 2020
AZKEN EGUNOTAKOA
Behinolako euskaldunek euren Jaungoikoa maite zuten. Orduan bai, euskaldun, fededun. Halere, urteak aurrera joan ahala, gehienak fedea galtzen joan ziren, hots, gero eta ustezko fededun gutxiagok Jaungoikoa maite omen zuen. Gauzak horrela, euren elizgizonek urtean behin behialako fedea aldarrikatzeko edo, hau da, ustezko fededunek urtean behin bakarrik eta betiere jendartean euren Jaungoikoarekiko atxikimendua ozen-ozen erakuts zezaten, prozesioak edo elizbirak asmatu zituzten; euretariko norbaitek "fedealdia" ere esan ohi zion.
-Nora joango gaituk asteburu honetan, laztana?
-Ez zakinat ba, ez baldin bada hire ama p... puska, puska, ikustera?
-Badakik nire gurasoak beste udalerri batean bizi direla, ezin garela haraino joan gobernuak konfinamendu perimetrala jaso arte.
-Orduan gure amodioaren inguruan txangotxo bat egingo dinagu!
-Ondo ba, baina, badaezpada, maskara kentzeke...
Ba bai, jakina, denok bagaude zoritxarreko izurriteaz kopetaraino. Halere, pentsa dezagun patua beti beltzagoa izan daitekeela ustekabean, hala nola Agurain aldean, 1564 urtean, non orduko izurritearekin batera sute bat ere hedatu zen hiribilduan zehar etxe guztiak suntsituz: "En los pueblos circunvecinos se negaban a admitir en sus domicilios a los que de Salvatierra huían por no tener casa y para librarse del contagio, ante el temor de que llevaran este consigo, y para obligarles a recibirlos tuvo la Justicia de Salvatierra necesidad de acudir al Rey en demanda de una Real Cédula, que consiguió."
Honatx ere Joan Perez de Lazarraga arabar poeta garaikideak delako suatearen gainean idatzitako kronikaren bertsoak. Ez dakit nik pasadizo honek kontsolamendu gisa balio ote digun, seguru ezetz; baina, nolabait ere irakurgarria begitantzen zait oso:
Ystoria de la quema de Salvatierra que fue a primero de agosto del ano del nasçimiento del
Señor 1564 conpuesta por Laçarraga
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
INVIERNO A LA VISTA
T anto ejercicio en casa y caminata vespertina me está dejando baldado. Anoche volví a quedarme dormido hacia las once de la noch...
-
La verdad es que no le veo gracia alguna a partirle la cara a nadie con un objeto contundente, ni siquiera por el detalle de que haya sido c...
-
Dentro del saco sin fondo que contiene todos los mitos, tradiciones y puros atavismos que, según entendidos, conforman la identidad vasca, p...
No hay comentarios:
Publicar un comentario